Projekti Doma Vila Maria

Djeca slikom do Vile Marije

Sudionici projekta su predškolarci i odgajateljice Dječjeg vrtića Pula, učenici i profesori/voditelji osnovnih i srednjih škola Grada Pule, učenici i profesori/voditelji nekih osnovnih škola izvan Grada Pule, predstavnici Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre te odrasle osobe s mentalnim oštećenjem smještene u Domu.

Projekt je započeo kao akcija 2007. godine, a 2011. godine prerastao je u projekt “Školarci slikom do Vile Marije” čiju provedbu  sufinancira  i pruža potporu Istarska županija. Uključene su osnovne škole Grada Pule.

Projekt doživljava promjene 2012. godine, uključuju se i srednje škole Grada Pule. Suradnju s HDLU Istre započeli smo 2013. godine kroz vođenje likovnih i kreativnih radionica. 2016. godine proširili smo projekt i uključili mališane dječjeg vrtića te promijenili ime projekta u “Djeca slikom do Vile Marije”.

U sklopu projekta godišnje se održavaju dva susreta učenika osnovnih i srednjih škola Grada Pule i korisnika: povodom Međunarodnog dana obitelji (15. svibnja) za učenike osnovnih škola i povodom Svjetskog dana mentalnog zadravlja (10. listopada) za učenike srednjih škola. Za učenike se održava i pet keramičarskih ili kreativnih radionica/susreta edukativnog karaktera. Susreti i keramičarske radionice organiziraju se u suradnji s HDLU Istre.

Krajem svake godine u suradnji s Gradskom knjižnicom i čitaonicom Pula održava se izložba stvorenih radova.

Projekt financijski podržava Grad Pula.

Glavni cilj

Uklanjanje predrasuda prema osobama s mentalnim oštećenjima.

Specifični ciljevi

  1. Socijalna interakcija – komunikacija i druženje korisnika doma, predškolaraca, učenika, odgajateljica, profesora i umjetnika
  2. Socijalna osjetljivost – razvijanje socijalne osjetljivosti mladih za osobe s posebnim potrebama, upoznavanje i prihvaćanje te razvijanje volonterskog duha
  3. Kvaliteta života
    • poboljšanje kvalitete života korisnika
    • kvalitetno i organizirano provođenje slobodnog vremena korisnika
    • edukacija i razvijanje vještina nadarenih korisnika
  4. Međugeneracijska solidarnost – suradnja s dječjim vrtićem
  5. Suradnja s osnovim i srednjim školama
    • zadovoljavnje interesa i sklonosti korisnika
    • socijalna interakcija
    • razvijanje partnerstva s vanjskim suradnicima
  6. Suradnja s lokalnom zajednicom
    • socijalno uključivanje odraslih osoba s mentalnim oštećenjem u lokalnu zajednicu (osnovne i srednje škole Grada Pule i Istre, Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Istre, javne ustanove,…)
  7. Zadovoljavanje potreba korisnika za zabavom i druženjem

Aktivnosti

  • Priprema i organizacija projekta (pozivnice, plakat, priprema prostora, uređenje, prehrana za sudionike, prezentacija radova, izrada ankete o zadovoljstu provedenim aktivnostima…)
  • Kreativni rad u unutarnjem ili vanjskom prostoru Doma
  • EKO radionica (učenje o prirodi, sadnja i briga o biljkama)
  • Priprema i organizacija izleta/susreta edukativnog, kulturnog i kreativnog karaktera
  • Priprema i organizacija likovno-kreativnih susreta i keramičarskih radionica u suradnji s HDLU Istre
  • U suradnji s HDLU Istre priprema i organizacija izložbe
  • Prezentacija radova, postavljanje izložbe
  • Evaluacija
  • Zajednička i spontana druženja prema potrebi korisnika i djece
  • Dramsko – literarno i glazbeno izražavanje

Broj i struktura korisnika projekta

  • Predškolarci i odgajateljice Dječjeg vrtića Pula (cca. 15-20 članova)
  • Učenici i profesori/voditelji osnovnih škola Grada Pule (cca. 40-50 članova)
  • Učenici i profesori/voditelji srednjih škola Grada Pule (cca. 50 članova)
  • Učenici i profesori/voditelji osnovnih škola izvan Grada Pule (cca. 30-40 članova)
  • Predstavnici Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre (2-3 člana)
  • Korisnici i radnici Doma (cca. 30-40)

Dosadašnji očekivani rezultati

  • Projekt je postao sastavni dio godišnjih programa rada pulskih osnovnih škola
  • Veliki interes sudionika za sudjelovanje u projektu
  • Bolje razumijevanje  potreba i načina života korisnika
  • Sudjelovanje u projektu je poučno i korisno za djecu
  • Manje predrasude prema osobama s mentalnim oštećenjem
  • Socijalna interakcija naših korisnika
  • Bolja povezanost u lokalnoj zajednici I bolje razumijevanje različitih generacija